5 grunner til at blogging er det nye verktøyet for internettmarkedsføring
Blogging er et konsept som startet på slutten av 90-tallet. Det pleide å være en måte å kommentere en eksisterende webside, en mulighet for besøkende og lesere til å reagere eller uttale sin mening på nevnte side. Det som startet som en enkelt setningskommentar har utviklet seg til sider med personlig overtakelse av omtrent alt og alt under solen. Når det fortsetter å gå videre, har online-annonsering utnyttet bloggens potensiale.
Her er 5 grunner til at du bør bruke blogging som et internettmarkedsføringsverktøy.
1. Blogging er enkelt. Den enkleste måten å få synligheten din på nettet er gjennom blogging. Ingen ferdigheter er nødvendige … en gjennomsnittlig voksen kan lese og skrive, eller i det minste klikke på en mus. Det er som å ha et virtuelt papir, og du skriver ideene, opplevelsene, nye produktene dine og håper at sannheten bak artiklene dine kommer fram og lokker leseren din til
også å prøve produktet. Hvis du har en PC og en internettforbindelse, Kan du blogge og annonsere.
2. Blogging er autentisk. I denne tiden og tid hvor reklame metter livene våre, stiller vi spørsmål ved troverdigheten til promotørers påstander. Imidlertid, i blogger, deler ekte mennesker sine opplevelser i det virkelige liv, uskadd av betalt reklame. Å lese blogger om førstehånds produktbruk er som å snakke med folk om førstehåndsopplevelsen deres. Du vil definitivt kjøpe et velprøvd og testet produkt.
3. Blogging er gratis. Fordi blogging ennå ikke er bevist som et mainstream online annonseringsmedium, ser de fleste nettsteder det som noe for å styrke dagens markedsføringsverktøy og dermed tilby det gratis. Enhver mulighet for gratis webtid er definitivt en bonus, spesielt for bedrifter som starter opp. Unødvendig å si, betalte bloggsider kan generere mer inntekter for din seriøst voksende virksomhet.
4. Blogging bygger troverdighet. Etter hvert som du får mer og mer til å skrive opplevelsene dine om et bestemt produkt eller bransje, kommer leserne dine til å innse at de kan stole på innleggene dine for deres eget informasjonsbehov. Som sådan blir du ekspert på det; som en konsekvens, flere lesere besøker nettstedet ditt og flere bloggere lenker til bloggene dine. Når selskaper og profesjonelle organisasjoner legger merke til veksten i leserkretsen din, kan de snart komme i kontakt med deg for annonsering på bloggsiden din, eller gjøre deg til et tilknyttet selskap, som betaler for hver henvisning som genereres fra bloggsiden din.
5. I dag overvinner blogging e-postens popularitet ved raskt og effektivt å nå og utvide et marked. I denne tidsalderen med
hastighet og rask tilgang tar det ganske enkelt lenger tid å logge på og laste ned e-post enn å klikke seg inn på en bloggside. La dem utforske nettstedet ditt ved å bruke en kort e-postmelding som teaser til bloggsiden din. Hvis e-posten din er om et helt annet emne, bruk e-postsignaturen din til å gi en lenke til nettstedet.
Ved bruk av abonnement. En enkel måte å få leserne dine e-post er å gi dem en mulighet til å abonnere på bloggsiden din. Ha eksklusiv informasjon for abonnentene dine for å lokke leserne til å abonnere og oppgi e-postadressen deres. Bare vær ansvarlig med bruk av e-postadressen deres, da det siste du ønsker er en kommentar på bloggen din om at du er spammer.
For å forstå leserne dine, gjennomfør en enkel undersøkelse for leserne dine for å forstå deres profil og annonseinnstillinger. Be forbrukerne gi deg tilbakemeldinger på et innlegg, en link eller en prøveversjon du har delt. På denne måten er det som å intervjue leserne dine uten engasjement og inntrenging av et ansikt-til-ansikt-intervju.
Ved å bli med i et bloggenettverk – Et nettverk av blogger, kanskje en samling bloggsider som deler samme bransje, interesse, lesertall, betalingsmodus, etc. Forbrukere finner troverdighet og bekvemmelighet ved å klikke på en lenke til flere virkelige bloggere om et enkelt emne. Det er klart, flere bloggere er bedre enn en.
Ved bruk av RSS. RSS er den raskest voksende teknologien på Internett i dag. Som sådan er det definitivt et annet middel å generere bevissthet for leserbasen din med å ha RSS-feeder til bloggen din. Å ha en rekke feeder kan legge til interesse for bloggsiden din. Gi bedriften din et løft ved effektivt å bruke blogging som et verktøy for internettmarkedsføring.
Michael Undseth-Gyllenberg 2020